• navyletsdetmi

Liščí naučná stezka a Mumlavské vodopády

Mumlavské vodopády jsou vyhledávanou turistickou atrakcí, ležící necelé dva kilometry od centra Harrachova (parkování je možné přímo v centru nebo u autobusového nádraží – stejně jako pro expozici Šindelka). Dovede Vás k nim pozvolným stoupáním modrá turistická značka. Jedná se o asfaltovou silničku, bez problémů sjízdnou s kočárky i odrážedly. Jakmile se silnička zanoří do lesa, doporučuji odbočit z cesty vpravo na Liščí naučnou stezku.

Pro děti je tu na cca 500 metrech nachystáno několik zastávek, na kterých procvičí svou obratnost a zároveň se přiučí spoustu zajímavostí o těchto našich lesních zvířatech. Na konci stezky, poté co přejdete most přes říčku Mumlavu, narazíte na rozcestí. Vydáte-li se odtud směrem doleva, dojdete po alternativní (méně turisticky vytížené) cestě taktéž k Mumlavským vodopádům – tato cesta však bohužel není sjízdná s kočárkem.

U samotných Mumlavských vodopádů se v turistické sezóně připravte na větší množství turistů, kteří tu obdivují nádhernou přírodu, či zkoušejí na vlastní kůži chladné vody říčky. Nachází se tu také prodejna suvenýrů a restaurace.

Vydáte-li se od Mumlavských vodopádů po žluté turistické značce směr Rýžoviště, dojdete po necelém 1,5 km krásnou lesní pešinkou (nesjízdnou s kočárkem) na trasu Včelí naučné stezky. Les je v těchto místech nádherný. S menšími dětmi se můžete na chvíli zastavit a zavzpomínat na vlastní dětství při stavbě domečků pro zvířátka. #detstvioffline